top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAssaf Kasher

רוצים להיות גם אחראיים וגם רווחיים בניהול הפיננסי? הנה שלוש שאלות בסיסיות שכדאי שתשאלו את עצמכם

עודכן: 24 במאי 2020

בדצמבר 2018 מחירי אגרות החוב ירדו בחדות, בעוד המניות בשוק ההון הסחיר, בארץ ובעולם, ירדו בצורה חדה יותר, בשיעורים של כ9%-10%. כאשר השווקים עולים והמשקיעים מרוויחים לאורך זמן, כפי שקרה בשנים האחרונות, קיימת הטיה פסיכולוגית לתמחר בחסר את הסיכון ו/או לתמחר ביתר את היכולת להתמודד עם הסיכון במידה ואכן יתממש.

אם אנו ישנים טוב בלילה במהלך חודש דצמבר – זהו אינדיקטור חיובי לבריאות נפשית, אך כמובן שהוא אינו מדד כלשהו לניהול כספים אחראי ורווחי. הנה שלוש השאלות שראוי שנשאל את עצמנו, ללא קשר לאיכות השינה שלנו:

1. האם אני או מישהו מטעמי מכיר את רמת הסיכון הכוללת של כלל הנכסים שלי, בין אם בשוק ההון ובין אם מחוצה לו?

2. האם רמת הסיכון הזו אכן מתאימה לצרכיי ולצרכי משפחתי?

3. האם נכסיי מושקעים ומשרתים אותי ואת משפחתי בצורה המיטבית?

דצמבר החולף היה תזכורת חשובה לכך שמומלץ לא להתעלם מבחינה יסודית של רמת הסיכון ושל התכנון הפיננסי בכללותו – בין אם אנחנו לקוחות המשקיעים את כספנו בשוק, בין אם אנחנו מנהלי קרנות וקופות ובין אם אנחנו מייעצים ללקוחות. החודש הזה משקף לנו האם לקחנו סיכונים מיותרים, האם התנהלנו באחריות ומקצועיות, או, חלילה, התנערנו מהן.

חשוב לזכור כי כל מקרה לגופו: ישנה שונות גדולה מאוד בין המנהלים השונים ובטח ובטח שקיימת שונות אדירה בענף קרנות הגידור אשר גם בו, בהסתכלות חודשית ושנתית, לא ליקקו המשקיעים דבש בלשון המעטה.

לכן דצמבר החולף הוא הזדמנות לבחון את עצמנו, לשאול את עצמנו שאלות כנות – ועל-פי התשובות הכנות – לפעול אחרת כדי להגיע לחופי המבטחים והרווחים שהבטחנו לעצמנו.

וורן באפט: "בסופו של יום, רק אחריי שהגאות נעלמת אפשר לראות מי שחה עירום"





19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

האם אג"ח תמיד תהיה יותר בטוחה ממניה? לא בטוח

אג"ח של חברה תמיד יותר בטוחה מהמניה שלה. האמנם? 16 מיליארד דולר של בנק קרדיט סוויס מסוג Additional Tier 1 יעידו אחרת. הדעה השכיחה היא שאג"חים יותר בטוחות מאשר מניות. רכישת בנק קרדיט סוויס על ידי בנק U

האם הגיעו החדשות הטובות שלהן חיכו המשקיעים הסולידיים?

בשנתיים האחרונות, נוכח תנודתיות השווקים הפיננסים ומחירי הנדל"ן המאמירים, נשאלתי לא מעט בנוגע להשקעת כספים בצורה סולידית ולטווח קצר. משקיעים אלו קיבלו תשובה כואבת והיא שבנוגע לכסף שאולי יזדקקו לו בשנים

היסטריה או היסטוריה? לפי מה מנהלים השקעות

מדד ת"א 125 ירד ב 11% מתחילת השנה. מדד ה s&p 500 ירד ב 22% מתחילת השנה. מדד הנאסד"ק ירד ב 30% מתחילת שנה. אלו ימים שבהם מיטב מומחי המאקרו שולפים את תחזיותיהם השחורות ומתחרים זה בזה מי ייתן נבואה שח

bottom of page